Het snurken bestrijden bij Snurkspecialist

Bent u een snurker of kent u iemand die snurkt? Die kans is erg aanwezig aangezien 20% van de Nederlandse bevolking chronische snurkers zijn. Het is veel voorkomend verschijnsel wat vaak wordt gezien als iets grappigs. De ervaring en het onderzoek hierover tonen echter ook een grote keerzijde in het snurken. Graag informeert Snurkspecialist u als lezer met de volgende wetenswaardigheden.

  • wat is snurken in grote lijnen en hoe werkt dit bij een snurker?
  • wat zijn de gevolgen van het snurken voor de snurker zelf en de partner?
  • wat voor antisnurk middelen heeft Snurkspecialist om het snurken tegen te gaan?

Wat is snurken?

Snurken ontstaat doordat de weg tussen de ingang van de neusgaten en de stembanden vernauwd worden. Het kan hierbij gaan om een vernauwing van de neusholte, maar de praktijk wijst echter uit dat het meestal gaat om een vernauwing achter de huig. Door deze vernauwing ontstaat er bij het inademen een onderdruk in de keel waardoor het zachte gehemelte met de huid, de tong en de wanden van de keelholte naar elkaar toe gezogen worden en gaan trillen. Hierdoor komt er een snurkgeluid tot stand. Een zagend brommend geluid waar de partner, huisgenoot of zelfs de buren last van ondervinden.

Gevolgen van het snurken

Ervaring en onderzoek toont aan dat snurken serieuze gevolgen heeft voor zowel de snurker als voor de mensen die het te kampen hebben met het snurkgeluid.
Zo kan snurken tijdens de slaap een serieuze impact hebben op de relatie. Slechte nachtrust werkt dit in de hand en is niet bevorderend voor de kwaliteit van een relatie. Dit kan zich bijvoorbeeld uiten met echtelijke ruzies, apart slapen en misschien wel meer. De snurker heeft vaak niet door dat hij snurkt terwijl de partner dit snurkgeluid misschien wel de hele nacht moet verdragen.
Overdag kan het snurken leiden tot ernstige concentratie problemen en andere vermoeidheidsverschijnselen. Het dagelijks functioneren kan door deze symptomen op vele gebieden een obstakel vormen. Door de vermoeidheid kunnen er gevaren optreden tijdens het autorijden.
Alhoewel deze korte termijn gevolgen van het snurken sneller zichtbaar zijn, toont onderzoek aan dat er ook hart- en vaatziekten als lange termijn kunnen optreden.

Antisnurk middelen

Om het snurken te stoppen heeft Snurkspecialist vele anti snurkmiddelen in het assortiment.
Neuspleistersneusspreidersanti-snurkbeugelshoofdkussenshoofdbanden en meer staan tot uw beschikking om van het snurken af te komen. Wat bij de een echter wel werkt, blijkt bij de ander niet effectief te zijn. Daarbij is het van belang om te weten wat voor soort snurker u bent.

Mondsnurker

Bent u een snurker die via de mond snurkt? Dan kan de Sleeppro Antisnurk beugel standaard een uitkomst bieden door de kaken tijdens de slaap in de goede positie te houden. Een ander alternatief is de Snoozer hoofdband tegen het snurken, dat de kaken via een elastische hoofdband in de juiste positie zet.

Neussnurker

Snurkt u via de neusholte? Snurken via de neusholte kan verholpen worden door de luchttoevoer te vergroten met de neuspleisters die in verschillende varianten en maten aangeboden wordt bij Snurkspecialist. De Breathe Right Advanced neuspleisters zijn met de gratis verzending en de verkoopprijs zijn daarbij een goedkoop alternatief om het snurken tegen te gaan. De Nasivent neusspreiders zorgen ook voor meer luchttoevoer tijdens de slaap door de neusvleugels te spreiden tijdens de slaap. Bovendien profiteert u ook van de Niet goed, geld terug garantie bij de Nasivent tegen het snurken – Alle 4 de maten.

Rugsnurker

Bent u een rugsnurker? Bij het overgrote deel van de Snurkers in Nederland blijkt dit het geval te zijn. De Snore-Breaker antisnurk rugband blijkt hierbij een eenvoudige en doeltreffende en vooral een duurzame oplossing te zijn tegen het snurken.

Andere alternatieven

Voor een optimale nachtrust bieden wij ook Antisnurk kussens in ons assortiment. Deze zorgen niet alleen voor een comfortabele slaaphouding waarbij het kussen zich aanpast aan de vorm u hoofd en nek, maar tevens tot een vermindering of het volledig verdwijnen van snurken. De Marco Polo Boekweitkussen is zo’n antisnurk kussen waar u bij Snurkspecialist terecht kunt.

Waarom Snurkspecialist

Snurkspecialist.nl beschikt over een ruim assortiment van anti snurkproducten, die zorgvuldig is samengesteld op de soorten en de mate van het snurken. Door een breed assortiment te hanteren zijn wij in staat om voor iedereen tot maatgerichte oplossingen te komen. Hierin willen wij snurkend Nederland niet alleen tegemoetkomen in een ruim assortiment, maar ook in prijs. Snurkspecialist is streeft ernaar om de goedkoopste aanbieder te zijn en kan dit ook bevestigen bij een groot scala van onze anti snurkproducten.

 

Weetjes over slapen

We brengen allemaal veel tijd door in de slaapkamer, want we slapen elke nacht gemiddeld toch wel een uurtje of 6 tot 8. Natuurlijk zijn er dan genoeg weetjes over slaapkamers en irritaties in de slaapkamer. Belangrijk voor iedereen is om een goed bed, dekbed en hoofdkussen in de slaapkamer aanwezig zijn. Dit zijn belangrijke factoren voor een goede nachtrust.

 

Slaapkamer weetjes

  • Geluiden of geluidsoverlast zijn niet iets om aan te wennen. Auto’s en treinen zijn hier een mooi voorbeeld van
  • Blootstelling aan lawaai tijdens de nachtrust kan het immuunsysteem negatief beïnvloeden
  • Een pasgeboren baby zorgt ervoor dat de kersverse ouders tussen de 400 en 750 uur slaap missen
  • Wanneer je niet genoeg slaapt kun je meer gaan eten, dit komt omdat het hormoon leptine – wat het hongergevoel veroorzaakt – verandert
  • Zelf een klein beetje licht kan de nachtrust al verstoren voor sommige slapers
  • Vrouwen hebben gemiddeld gezien een uur langer slaap nodig dan mannen
  • Internet is de grootste afleiding tijdens het gaan slapen
  • Geuren die je tijdens je slaap ruikt kunnen je dromen beïnvloeden
  • Een mobiele telefoon kan tot slaapverlies leiden

 

Irritaties in de slaapkamer

De Daily Mail uit Engeland heeft een onderzoek uitgevoerd naar de grootste irritaties in de slaapkamer. Hieronder de top 10 volgens het onderzoek:

  1. Snurken en luid ademen
  2. Het dekbed mee trekken bij omdraaien
  3. Naakt slapen
  4. Friemelen
  5. Partner aan rand van het bed duwen
  6. Staat winden
  7. Slechte adem
  8. Zweten
  9. Huisdieren in bed
  10. Praten in slaap